ביהמ"ש העליון לטובת ילדים מיוחדים מול משרד החינוך

איתי גדסי וישראל רובין No Comments on ביהמ"ש העליון לטובת ילדים מיוחדים מול משרד החינוך

בית המשפט העליון קיבל פה אחד שתי עתירות כנגד החלטת משרד החינוך לקיצור יום הלימודים במסגרות לילדים מיוחדים, כך שיום הלימודים יסתיים בשעה 16:00 במקום בשעה 16:45. בפסק הדין נקבע כי ההחלטה תבוטל כך שאורך יום הלימודים יישאר על כנו

תמונת אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון בהרכב השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז, ועופר גרוסקופף, קיבל פה אחד שתי עתירות שהוגשו על ידי ארגון אלו"ט ועל ידי הורים לילדים על הרצף האוטיסטי. העתירות הוגשו כנגד החלטת מנכ"ל משרד החינוך לקצר את שעת הלימודים האחרונה של יום הלימודים במסגרות לילדים על הרצף האוטיסטי בשנת הלימודים תשפ"ד, כך שיום הלימודים יסתיים בשעה 16:00 במקום בשעה 16:45. משרד החינוך נימק את החלטתו במחסור בכוח אדם בחינוך המיוחד. בפסק הדין נקבע כי ההחלטה תבוטל כך שאורך יום הלימודים יישאר על כנו.

בפסק הדין כתבו השופטים כי "בית המשפט קיבל את העתירות בשל מספר פגמים שנפלו בהחלטת משרד החינוך: ההחלטה התקבלה ללא שקוימה חובת ההתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות; ההחלטה התקבלה מבלי לאפשר להורים תקופת התארגנות נאותה בהתחשב במורכבות הטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי; ההחלטה גורפת וחלה על כל מוסדות הלימוד בארץ למרות שיש מחוזות שבהם המחסור חמור פחות, וניתן לתת לו מענה אחר; כמו כן, בניגוד לאמור בחוק, ההחלטה לא התקבלה על-ידי שר החינוך, ואף לא הובאה לאישורו של שר האוצר".



0 תגובות